.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حملات موشکی یمن به ۲ کشتی آمریکایی در خلیج عدن
یحیی سریع با اشاره به اینکه دو کشتی آمریکایی را در خلیج عدن هدف قرار داده‌اند، گفت: در یکی از عملیات‌ها، یک کشتی انگلیسی، به صورت کامل غرق شد.
حملات موشکی یمن به ۲ کشتی آمریکایی در خلیج عدن

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن شامگاه دوشنبه خبر داد که دو کشتی آمریکایی را در دو عملیات در خلیج عدن هدف قرار داده‌اند.

 

سریع با اشاره به اینکه حملات مذکور با موشک صورت گرفته است، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، چهار عملیات دریایی و هوایی انجام داده‌ایم و در یکی از عملیات‌ها، کشتی انگلیسی، به صورت کامل غرق شد.

 

شبکه خبری المسیره به نقل از این فرمانده یمنی گزارش داد: یمن به صورت کامل حق دارد در دفاع از ملت خود، در دریا‌های سرخ و عرب، اقدامات نظامی انجام دهد و این عملیات‌ها نیز گسترش پیدا خواهد کرد.

 

وی هدف از این عملیات‌ها را «توقف حملات اسرائیل و شکست محاصره غزه» عنوان کرد.

 

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن امروز دوشنبه فرمان شماره (۱۰۷) را صادر کرد و در جریان آن، آمریکا و انگلیس را در لیست کشور‌های متخاصم قرار داد.

 

این فرمان متشکل از چهار ماده است. بر اساس ماده نخست، آمریکا و انگلیس، کشور‌های حامی رژیم صهیونیستی و شریک آن در کشتار جمعی ملت فلسطین دسته‌بندی شدند.

 

طبق ماده دوم؛ با آمریکا و انگلیس بر اساس «اصل تقابل» برخورد خواهد شد. ماده سوم نیز تأکید دارد که مرکز هماهنگی عملیات بشردوستانه (HOCC) اقدامات لازم را برای اجرای این فرمان برعهده خواهد داشت. سرویس‌های امنیتی نیز با هماهنگی با مقامات ذیصلاح، مقابله با فعالیت‌های لندن و واشنگتن را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

 

در ماده چهارم نیز آمده است که این فرمان از تاریخ صدور، لازم‌الاجرا خواهد بود. هدف از این اقدامات، مقابله با تجاوزات آمریکا و انگلیس است که در حمایت از رژیم صهیونیستی دست به این حملات می‌زنند.

 

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که ارتش این کشور کشتی انگلیسی «RUBYMAR» را در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین و پاسخ به تجاوزات به یمن، در خلیج عدن هدف قرار داده است.

 

وی با اشاره به وارد آمدن خسارت شدید به این کشتی و تخلیه ایمن کادر آن، رهگیری و سرنگونی یک فروند پهپاد MQ۹ که درحال انجام اقدامات خصمانه در الحدیده بود را نیز تایید کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.072 seconds.